úvod
homepage

Komentáře

článku: Pošle na nás Prazdroj své mlátičky?

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle času

Vskutku,, (Colega, 25.11.2005 21:53) celé vlákno | reagovat
"agresivní reklama" jako pojem u mne tímhle získala novej rozměr. (Ale za svou značku se rvát nemusím - stačí to plnit do lahve neprokvašený a pivo se samo ubrání i menším armádám:o)
Bez reklamy, (Svaťa, 08.12.2004 14:09) celé vlákno | reagovat
Já vařím 12% a 15% pivo.Ze starých uččebnic pro sládky jsem vytvořil během 6 let postup při kterém mi 12% zraje 60dní a měla by i víc.Je kvasnicová a je hned pryč i bez reklamy.Malá reklama je nutná aby se vědělo.Ne však proto aby se vnucovalo.Dobrý a kvalitní vyrobek si dělá reklamu sám.Já osobně dám na doporučení přátel co mají zkušenost než na cár papíru co vytvořil někdo kdo třeba ani neochutnal a je to pro něho jen práce.Vše se musí dělat srdcem a s chutí.Hlavně vaření piva.Pak to někdo ocení.A na závěr pivovarnické Dej bůh štěstí.
Re: Reklamy v jinych oborech, (Petr Sitař, 30.09.2004 20:56) celé vlákno | reagovat
Jak to řeším u jiných výrobků?
Chytnu se Honzových příkladů.
Rozhodně nejím jogurty, které jsou vidět v televizi nejčastěji. A zrovna u jogurtů dost platí pravidlo, že špatný výrobek potřebuje větší reklamu! Ty co se v reklamách objevují nejčastěji, se nedají jíst.
Pracími prášky doma už cca rok a půl nepereme. Používáme český ekologický tekutý výrobek. A nejen na praní ale na všechno co se myje včetně nás.
Auto mám starou rachnu (na nové nemáme)!
Pojištěn jsem u pojišťovny, která se také moc v reklamách neobjevuje (doufán že není před bankrotem).
Dovolenou si vybírám podle sebe a částečně podle nabídky cestovek, ale bez ohledu na reklamu. Prostě když chci někam jet, tak tam jedu i kdyby to všichni odsuzovali!
Noviny nečtu - „Svět piva mi stačí“!
Reklama v jiných oborech než je pivovarnictví bývá často daleko horší a v porovnání s reklamou na prací prášky jsou reklamy pivovarů výborné.
Celkově posuzuji jakoukoliv reklamu jako prvek vnucování mi jiného názoru a podle toho ji také posuzuji. A asi jsem trochu divnej, jelikož čím masivnější reklama, tím to má daný výrobek u mě horší!
Reakce Prazdroje, (Michal Kačena, 30.09.2004 14:19) celé vlákno | reagovat
Děkuji redakci a čtenářům Světa piva za cennou debatu nad naší reklamou. Myslím, že je z ní jasně vidět, jak se mohou názory lišit a jak různorodé pocity může vyvolat reklama, která dokáže účinně oslovit. Rád bych k tomu za Plzeňský Prazdroj dodal toto:

Kozel je nejdynamičtější značkou z našeho portfolia. S tím souvisí i aktivní marketingová podpora, ve které důležitou roli hraje reklama. Ta dlouhodobě využívá především populárního symbolu - velkopopovického kozla. Nyní jsme chtěli v krátkodobé tiskové a rozhlasové kampani zdůraznit některé pozitivní vlastnosti značky. Zvolili jsme nadsazené, emocionálně vypjatější vyjádření kozlovských fajnšmekrů, důrazně obhajujících své oblíbené pivo... Jak říká jeden z komentářů k článku: “Reklama s nadsázkou může být dobrá, vtipná, někdy se ale nepovede nebo přestřelí.” V tomto případě se ukázalo, že na někoho může působit jako příliš agresivní a mohla by se tak dostat do rozporu s Etickým kodexem přijatým Iniciativou odpovědných pivovarů. Proto jsme se po debatě uvnitř naší společnosti a se členy Rady pro reklamu rozhodli tuto reklamu dále nepoužívat.
S přáním hezkého dne

Michal Kačena

Manažer firemních vztahů, Plzeňský Prazdroj, a. s.,
Mluvčí Iniciativy odpovědných pivovarů
Reklamy v jinych oborech?, (Honza, 30.09.2004 11:39) celé vlákno | reagovat
A jak to resite u jinych vyrobku? Nejite jogurty, neperete s pracimi prasky,nejezdite autem, nejste pojisten, dovolenou si radeji nevybirate, noviny nectete?:) Nebo v jinych oborech je reklama vzdy perfektni?
Honza
Další odporná reklama, (Martin, 29.09.2004 12:50) celé vlákno | reagovat
Pivo pro blbý lidi má blbou reklamu. Dělejte to jako já, nepijte žádný pivo a je to. Pak nemusíte řešit, jaký pivo pít a jaký ne. :-)
Nedělejme z komára velblouda, (Bohuslav Bohuněk, 29.09.2004 10:37) celé vlákno | reagovat
Postupně se v diskusi objevuje několik rovin:
1. kvalita piva a její projekce do reklamy
2. kvalita reklamy
3. je či není reklama etická?

ad 1) kvalita je, jaká je, to nechci hodnotit, podstatné je, co si o kvalitě myslí spotřebitel. Pamatuji si, že za časů mého dospívání byl "kozlík" pojem, zatímco dnes ve svém okolí neznám nikoho, kdo by tuto značku záměrně vyhledával (což ale neznamená, že takoví lidé nejsou, jen je to jiná "cílovka", než ve které se pohybuji). Nicméně to, že je současná kampaň taková jaká je, odráží přesně hlas lidu a z tohoto pohledu je reklama OK. Spotřebitele je třeba "násilně" (teď to myslím obrazně) přesvědčit, aby odhodil předsudky. Podle jednoho nezávislého výzkumu, jsou čeští pivní spotřebitelé sice patrioti, kteří se s vámi "poperou" o tu svou značku, ale zároveň žádná česká značka nemá v myslích spotebitelů jednoznačnou pozici, prostě dali by se překecat. Zajímavé je, že jediné pivo, které u nás nikoho neuráží a o němž se všichni domnívají, že má nezpochybnitelnou kvalitu je Bernard (paradoxně takové pozici však neodpovídají prodeje).

ad2) Osobně mě současná reklama na Kozla neuráží, spíš naopak, protože opravdu jde za svou cílovou skupinou, kterou tvoří řekněme buď nižší sociální skupinu nebo lidé z venkova a lidé s nižším vzděláním. Tím nechci říct, že já sám bych byl z reklamy nějak zvlášť unesen, ale líbí se mi právě to odkomunikování jazykem cílové skupiny. (Snad jen ten mladík tam úplně nesedí, nicméně beru ho jako představitele mladé vesnické generace). I mě reklama zaujala na první pohled a přišla mi trošku drsnější, ale ve finále s kladnými emocemi: jestli chodíte, nebo jste chodili na vesnické zábavy, víte o čem mluvím.

ad 3) Podobné diskuse mi připadají většinou pokrytecké a s odstupem vypadají opravdu jako žabomyší spory. Když s vámi bude podobně mluvit někdo v hodpodě, tak vás to asi nepřekvapí, běda, když na vás podobným stylem promluví reklama. Navíc v tomto konkrétním případě všichni chápou tu lehkou nadsázku. V kontextu celkové české reklamy naopak vnímám pozitivně, že Prazdroj získal odvahu vystupit s jednou ze svých značek z šedivého zástupu reklam, za kterými se ani neotočíte, natož aby vás přivedly k diskusi. Jestli je či není reklama dostatečně etická ať se domluví osoby v tom kompetentní. Já sám si myslím, že zde problém není, snad jen to spojení alkoholu s naznačovaným atakem. Jinak daleko brutálnější mi přijdou současné televizní spoty hobbymarketu Hornbach, kde každý, kdo se proviní vůči vašemu domu/bytu je po zásluze potrestán. Mnohdy i naznačenou smrtí. Nicméně i tyto reklamy považuji za vtipnou nadsázku a jejich zákaz bych vnímal jako vrchol pokrytectví. Ostatně ve světě byste našli mnoho jiných "násilnických" reklam a nikomu nevadí.
B.Bohuněk, Marketing&Media
Prazdroj III, (Petr Sitař, 28.09.2004 23:45) celé vlákno | reagovat
A k čemu jsou super objemy, když ti Afričani z Originálu udělaj běžný pivo typu Heineken. Nebylo by lepší zachovat tu originalitu místa původu. Taky jsem byl na Prazdroj pyšný, ale teď mě to už dost pouští a je mi spíš smutno.

PS: Také jsem byl na Pivních slavnostech na Výstavišti a Opat opět výborný. A trochu jsem se zakecal na stánku s Regentem a získal informace o další nechutným počínání Prazdroji v Třeboni a okolí s cílem oslabit místní pivovar. Radši o Prazdroji už nemluvit nebo ... !
Prazdroj a ostatni clenove rodiny, (Honza, 27.09.2004 09:23) celé vlákno | reagovat
Jak se tu v diskuzi pise, konzument potrebuje jednoducha sdeleni a sablony. Kozel ma holt smulu, ze je v cele rodine Prazdoje nejlevnejsi, tudiz se bude cilit do jinych sfer nez treba Prazdroj.

Obavam se, ze s globalizaci se nic nenadela. Pro ekonomicke duvody se vari Kozel v Radegastu a opacne, Primus a Klasik v stoisicovych nakladech v Platanu v Protivine. Prazdroj, kdysi nedotknutelne pivo, najdete v Polsku a nove v Rusku v Kaluze. Na druhou stranu bez puvodniho SAB, nyni SABMiller, by Prazdroj nemohl myslet na takove trhy a takove objemy, jake ma nyni.

Byl jsem v sobotu na Pivnich slavnostech na Vystavisti a ochutnal Poutnika z Pelhrimova a Opata Kavasnicovou 12, a muzu vam rict,ze dobry. pokud se budeme snazit, podari se je osvetou a odpovidajici konzumaci:) zachovat pro dalsi pokoleni. Musim se tu ale priznat, ze mam prijemny pocit, kdyz vidim velkoplosnou reklamu na Prazdroj blizko Time Squaru v NY. Coz by ale zase neslo bez vyse popsaneho. Nejlepsi by byl asi primereny kompromis.

Honza
Etika a pivo, (Martin Borský, 24.09.2004 22:35) celé vlákno | reagovat
Ve spojení s Plzeňským Prazdrojem dnes nemůžeme mluvit ani o etice ani o pivu... Bohužel!
Tak nám rozdělili piva, mámo - už vím co pít, (Roman Holoubek, 23.09.2004 07:25) celé vlákno | reagovat
Tak to shrnu.
Jde o přímočarou jednoduchou reklamu určenou pro přímočaře uvažující lidi, včetně rozhlasové podoby. tedy přesně pro lidi, pro které stratéři určili Kozla.

A to je zajímavé, jak si sami jihoafričané rozdělili naše lidi do skupin a každé přidělili to jeho pivo.

Kozel - všem tíhnoucím k přírodě - pak se ukázalo, že v dnešní době je těchto konzumentů málo a přidali cílovou skupinu jednoduchých lidí, kteří mají více svalů v ruce než v hlavě. (Možná jsem na některé konzumenty nespravedlivý - omlouvám se jim.)

G - všichni mladí i "mladí" kamarádi - zkrátka "správné" hospodské pivní party - těch je přeci nejvíce ne?

Prazdroj - všichni kdo chtějí být IN, všichni co se chtějí cítit na výši, prostě střední a vyšší "třída".

Radek - tomu zůstala Morava (pamatujete jak před spojením byl Radek více vidět v Čechách než dnes?). Tak vsadíme na patriotismus v mišmaši mezi cílovou skupinou G a Prazdroje.
Tomu odpovídá i nenasazení do televize, ale větší propagace v regionu.

A aby se neřeklo, tak máme i něco pro chudé a bezdomovce, přece skvělá a levná piva Primus a Klasik. A aby i oni se cítili při pití obarvených vod dobře dáme jim na to nový líbivý obal.
Etický kodex odpovědných výrobců piva, (Petr Sitař, 22.09.2004 18:51) celé vlákno | reagovat
Cituji z kodexu.

1. Principy samoregulace v oblasti reklamy
...
1.14. Reklama nebude založena na zobrazení agresivního nebo protisociálního chování.
...

Tak opravdu nevím jak si velkomožní pánové z Prazdroje představují tu samoregulaci. Já si ji takhle rozhodně nepředstavuji!!!

Teď mě zajímá jak budou reagovat ostatní pivovary, když kodex není závazný a výrobce piva, který ho poruší, nelze asi pravně stíhat.
Na stránkách Iniciativy zodpovědných pivovarů jsem našel ještě toto: "Případné spory pomohou řešit arbitři, mezi nimiž jsou například odborníci na reklamu, právníci, sociolog, lékař či psycholog."
Obávám se,, (Standa, 22.09.2004 13:50) celé vlákno | reagovat
že nejde jen o nějaké přestřelení. Jedná se totiž o firmu, která má s reklamou zkušenosti a přesně ví kam "zamířit", aby ta reklama byla účinná. To vysvětluje i rozdíl mezi reklamou na Kozla a reklamou na Prazdroj - liší se od sebe stejně jako cílové skupiny, které mají oslovit.
Kozlovská reklama nemá problém jen s jakýmsi Kodexem (který sám o sobě slouží k propagaci velkých pivovarů), ale i se Zákonem o regulaci reklamy. V něm se totiž píše, že reklama nesmí obsahovat prvky násilí.
Reklama s nadsazkou, (Honza, 22.09.2004 13:13) celé vlákno | reagovat
Reklama s nadsazkou muze byt dobra, vtipna, nekdy se holt nepovede nebo prestreli. Blahe pameti reklama "Ten vrchni je nejakej divnej" mi prisla vtipna a vystizna. NEvim, jestli tato reklama (zde popisovany boxer)nebude mit problem s Kodexem slusnosti pivni reklamy, o kterem jsme tu drive psali.

Na druhou stranu parta kamaradu, ktera po vypiti piva dela akrobaticke kousky pod balkonem kvuli polibeni mile divky, me nejak neoslovila. A pritom stejny pivovar udela super reklamni serial billboardu a pohlednic, kde se puvodni dvojslovny text vlivem piva ve sklenici zmeni na vystiznou jednoslovni charakteristiku. Klidne se priznam, ze tato reklama me dostala.

A jeste se tu doznam, ze se mi libi reklamy naseho dominantniho vyrobce piva, ktere propaguji sponzoring Olympiad- zimni motiv u krbu s napadem curlingu, letosni letni v Athenach a "aquabely" v podani panskeho osazenstva hospody. Proste jednicka.

Jak jsem rikal, nekdy se reklama povede,nekdy prestreli,nekde je to propadak. A nezapominejme, ze ctenari tohoto serveru nejsou nejspis cilova skupina, ktere vyse recenzovana reklama byla urcena:).

Honza
Chudák starej Ringhoffer se asi otáčí v hrobě!, (Tchoř, 22.09.2004 13:09) celé vlákno | reagovat
Taky nejsem normální, euro-afro-kozla nepiju a určitě za to od nějakého gamrihnusáka podle publikovaného vzoru dostanu na budku. Ale zaslechl jsem kozlův nářek:

Bývával jsem Kozel český,
kozel jako květ,
roznášel jsem dobré pivo,
tak mne znával svět.

Koupili nás Afričani,
teď se tvářím kysele,
uťali mi zadní nohy
i s většinou prdele.
JO.. jak jinak to pivo nevalné chuti natlouct do lidí, (Scorpio, 22.09.2004 12:42) celé vlákno | reagovat
Je mi jasné proč je v titulu Prazdroj, jde o součást, stejně jako Kozel - SAB Miller a pokud jde o taktiku bude zaručeně centrální. Takže se brzy dočkáme reklam jak natlouct lidem ty "urychlený" piva do žaludků a zvýšit prodej násilím. Podle chuti těchto značek to ani jinak asi nepůjde.
Prazdroj II, (Petr Sitař, 21.09.2004 21:38) celé vlákno | reagovat
... která cílevědomě vaří Gublifuk ...

Pardon, nějak mi uteklo jedno slovíčko.
Prazdroj, (Petr Sitař, 21.09.2004 21:26) celé vlákno | reagovat
A co lze čekat od firmy, která cílevědomě Gublifuk, která získává hospody nekalými způsoby, která kazí Kozla ...
Jo, kde je ta doba, kdy jsem chodil do hospody Eden (dnes už neexistuje) a pil Kozla jako křen. A tenkrát toto přirovnání opravdu PLATILO!!!
EuroKozel, (Chody, 21.09.2004 15:34) celé vlákno | reagovat
Kozel se stává pomalu ale jistě europivem typu Gambrinus a tak mu nezbývá nic jiného než reklama (drahá a blbá), protože kvalitou zaostává. No a když jsme u tématu této reklamy, tak zkuste v Plzni pomluvit G10 a jsou lidi, kteří by se i prali, holt reklama a zvyk dělá své a Plzeňský Prazdroj toho hojně využívá. Ať žije poctivé pivo z malých českých pivovarů.
aha ..., (Standa Jakoubek, 21.09.2004 10:12) celé vlákno | reagovat
no vida, jaký mám mezery ve vzdělání; že Kozel patří Prazdroji jsem nevěděl; člověk se holt učí celej život :-)
12
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě