úvod
homepage

Komentáře

článku: Pivní Grand Slam

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
 Zobrazit komentáře: podle času

Prave proto velka pivni cena..., (Honza, 11.03.2004 11:43) celé vlákno | reagovat
Prave protoze pivovary se neucastni vsech degustacnich soutezi, protoze ty male na to nemaji, vybraly by se vysledky z tech soutezi, ktere maji profesionalni kontrolu prubehu souteze a vyhodnocovani vysledku. Z tech bych se vyhlasila pivni "superhvezda". Nejednalo by se tedy o novou soutez. Navic,kdyby se to propagovalo cely rok, mohlo by to byt casem znamejsi nez jednotlive souteze.

Degustacni souteze CAmry- CAmra porada po cele UK stovky festivalku a dva hlavni: zacatkem srpna v Londyne je ten nejvetsi, ktery vyhlasuje pivo roku,v lednu v Burtonu mensi na tmava piva.

Jak je to v Nemecku si nejsem jisty.

honza
Velká pivní cena ?, (Marek Kodeda; www.pivovary.info, 11.03.2004 08:41) celé vlákno | reagovat
Myšlenka Velké pivní ceny je bezpochyby věc lákavá, nicméně domnívám se, a berte mě třeba za morouse, že je jen těžko zrealizovatelná. První věcí je zajištění celé škály v Česku vařených piv. Druhou věcí je zajištění objektivity posouzení vzorků. Můj skepticismus plyne z pohledu na přehled nynějších pivních soutěží či degustací. Žádné z nich se nepodařilo zajistit moky ze všech pivovarů. A objektivita ? To je velice tenký led. Souhlasím s tím, že vše je o penězích. Tedy věci by se museli chopit nadšenci, jež by zajistili vzorky a anonymní ochutnávače. Nechci mít podobu sýčka, ale bojím se, aby případná Pivní cena jen nerozšířila řady ostatních „sponzorovaných soutěží“. Nemyslím si, že by dvacet tisíc byla zanedbatelná částka. Snad pro některé velkopivovary. Avšak pro malý regionální pivovar vzdálený stovky kilometrů od Prahy závislý na odbytu kolem komína je celostátní reklama nezajímavá. Ani případná zlatavá medaile na etiketě nové pivaře ke své značce nepřiláká. Nedělejme si iluze, běžného konzumenta totiž podobné pivní soutěže vůbec nezajímají. Spíše bych se přikláněl k myšlence založit v naší zemičce tolik potřebnou organizaci typu britské CAMRY. A ještě jedna otázka. Ví někdo, jaká je situace s degustacemi v zahraničí, třeba v Německu ?
Na pivním superpoháru se pracuje, (jarda večerníček, 10.03.2004 12:55) celé vlákno | reagovat
Na myšlence pivní superceny pracujeme v Pivním magazínu od loňského září a v tuto chvíli není problém systém ale spíš nezájem pořadatelů jednotlivých soutěží a samozřejmě problém jsou i finance.

Hodnocení by mělo být co nejobjektivnější - každý ovšem ví, sládci na degustacích dávají nejvíce bodů pivo, které se chuťově nejvíc podobá jejich pivu
V tuto chvíli zvažujeme o variantě kdy porotu budou tvořit ze tří třetin sládci,
zahraniční odborníci - nemají chuťový návyk na žádné české pivo
a zástupci hospodských a normálních pivařů - nemají sice analytické zkušenosti ale je záruka že budou dávat body prostě pivu, které jim nejvíc zachutná.

Soutěž by měla proběhnout v přímém přenosu na některé celostátní TV - v tuto chvíli se domlouváme s kolegy na tv Prima - bude to ale stát nějaký milion a půl, který zatím nemáme.
faktem ovšem je že například Svaz piv. se bude bránit účasti na soutěži spolu s ostatními, protože má k jejich úrovni výhrady.
Počítáme proto s tím, že pokud bude soutěž - grand slam tak asi zpočátku bez aktivní účasti organizátorů ostatních soutěží přestože i tyto soutěže budeme propagovat.
Grand slam by měla provázet celoroční kampaň, tak aby bylo možném sledovat v průběhu roku jak si jednotlivá piva vedou. Kromě světa piva a Pivního magazínu proto bude třeba ještě další mediální partner - rádio (asi Hey a Country rádio) a celostátní deník - zatím to vypadá na Hospodářské noviny. Krdinální problém - nedostatek peně na TV přenos, zatím zůstává - Svaz do tohoto projektu odmítl vstoupit a jednotlivé pivovary nemají zájem financovat soutěž, ve kterém jim nezaručíme, že zvítězí.
Je to velká škoda, protože pivo a jednotlivé značky by si takovou popularizaci zasloužily.

Donutit pivovarské aby se na takové věci spojily je zatím nepřekonatelný problém. V tuto chvíli není nikdo ochoten podpořit pravidelný televizní magazín věnovaný pivu. přestože by takovou veřejnou platformu pivovary potřebovaly jako sůl a ČT by teď byla ochotná o takovém pořadu uvažovat a náš projekt pořadu už leží v ČT pět let na několika různých stolech. Marketingoví odborníci v jednotlivých pivovarech to však vidí jinak, jejich brandem je pouze jejich značka. Nechápou souvislost, že když budeme propagovat pivo společně vydělají na tom i jednotlivé značky. Mimochodem - kdyby se na pořad složily všechny pivovary stálo by je to 22 000 na celý rok. Za tak srandovní částku celý rok mít prosstor v televizi ti jen tak nevidí.

Jarda Večerníček Pivní magazín
Napady..., (Honza, 10.03.2004 11:42) celé vlákno | reagovat
Dky za prispevek:).

Nejvetsi problem vidim v bode 1., protoze by to zasahovalo do zpusobu vyhlasovani vitezu jednotlivych organizatoru- ale i treba Pivex ocenuje pivovary, ktere se nedostaly mezi prvni tri, za vyrovnanou kvalitu certifikatem kvality.

Ad garance- nektere souteze maji garanci u VUPS, pan Srb u taborskeho Palcatu ma profesinalni firmu, ktera na regulernost dohlizi. Proste by se vybrali souteze, ktera muze prokazat odborny dohled.

Ad ruzne urovne- je jasne, ze kdyz Svaz udela degustacni soutez, kde se hodnoti i analitike aspekty piva, ma dana akce nejpis vyssi vyznam. Proto by se celkovem hodnoceni mohla hodnotit napriklad dvojnasobkem bodu.

Take i myslim, ze je pro pivovar lichotivejsi byt porad paty, nez jednou vyhrat a pak o nem neslyset.

Ad prestiz vyhlasovatele G.S. - nejvyssi respektovatelnost ma urcite u nas Svaz pivovaru a sladoven. Ten by ale nemohl byt vyhlasovatelem, kdyz je zaroven organizatorem jedne ze soutezi, ktere by se zapocitavali. Proto me napadlo, ze by se utvorila 'Pivni Aliance", kde by se sesli utvary, kterym jde o dobrou povest piva. Napada me Kvasny prumysl, Pivni Magazin, treba i tyto stranky. Vlastni vyhodnoceni by ale provadel nezavisly notar, ktery by vysledky dodane organiztory zpracoval...

Me se ta myslenka libi, pojdme se nad tim spolecne zamyslet....

Hezky den

honza
Grand Slem, (František Frantík, 10.03.2004 10:54) celé vlákno | reagovat
Myšlenka na vytvoření žebříčku navrhovaného autorem článku je přitažlivá a zajímavá. Má však několik - podle mého soudu v současné době nepřekonatelných zádrhelů:
1) Obvykle se zveřejňují pouze medailové příčky. To nestačí, řada piv dosahuje dlouhodobě dobrých a vyrovnaných výsledků (být pátý mezi 30 pivy určitě není neúspěch, myslím,že je to víc než jedno vítězství a několik propadů), které se však do veřejných zrojů vůbec nedostanou (výjimkou je Cena českých sládků, kde se zveřejňuje celé finálové pořadí).
2) Pořadatelé by museli dodat propozice a nějakým způsobem garantovat odbornost. I tak však nutně mají různé soutěže různou váhu a sestavovatel by k tomu musel nějakým přepočtem přihlédnout.
3) Vyhodnocování takovýchto akcí je metodicky dost náročná záležitost a podle mého soudu není v tuto chvíli nikdo, kdo by splňoval současně dva požadavky a) vytvořit příslušný systém, b) získat pro G.S. takovou prestiž, aby výsledky uznávali i sami výrobci piva a ČSPS.
Nejvhodnějším kandidátem pro takovýto počin by byl někdo zcela nezávislý - např. tato stránka, nicméně výhradu uvedenou v bodě 1 asi nepřekoná.
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě