OH, Paříž a minipivovary – vyjádření Martin Charvát
Opět vás odkážu na úvodní text, proč jsem požádal zrovna Martina Charváta, reklamního odborníka, o vyjádření.
Zde je jeho odpověď:
Jakákoli účast na letošní olympiádě vzhledem k rozhodnutí MOV o povolení účasti ruských a běloruských sportovců (byť pod „neutrální“ vlajkou) je problematická.
Je těžké závodit proti sportovcům, jejichž země vraždí své i cizí občany.
Je těžké se na ně dívat.
A je těžké takovou akci podporovat.
Každý si to musí srovnat sám ve své hlavě.
Jestli mu to za to stojí.
Chápu profesionální sportovce, je to jejich „práce“ a 99 % z nich se s ruskými nebo běloruskými sportovci nepotká. A když se potká, je možné svůj postoj nějakým způsobem vyjádřit.
Méně už chápu sponzory.
Někteří z nich se letos z olympiády stáhli, stejně, jako se stáhli z ruského a běloruského trhu.
Plzeňský prazdroj, CPI Property Group. Peníze, určené původně na podporu olympiády, pošlou do českého sportu jinde a jinak.
Smekám klobouk, je to podobně silné rozhodnutí, jako avizované stažení se společnosti Škoda Auto z mistrovství světa v hokeji.
Jiní sponzoři na olympiádě zůstávají.
Vlastně tím schvalují rozhodnutí MOV.
A pak jsou tady „servisní organizace“, mezi které se letos zařadily malé české pivovary.
Dodávají pivo do Českého domu.
Tvrdí, že to není sponzoring.
Ale součástí mediální komunikace už se to stalo.
I tyto pivovary mohou svůj postoj nějakým způsobem vyjádřit.
Zatím ho vyjadřují pouze svou účastí.
Tím de facto schvalují rozhodnutí MOV o účasti sportovců ze zemí, které vedou válku, vraždí a mučí a na jejichž představitele vystavil mezinárodní tribunál v Haagu zatykače.
Jak už jsem psal, každý si to musí srovnat sám ve své hlavě.
Každý máme možnost volby.
Děkuji za oďpověď.
Autor: Jan Kočka