Nomád končí ... jako pevný pivovar
Svět piva2. 11. 2023

Dvakrát do jedné řeky nevstoupíš…

Ano, tak se to říká. Ale Nomád se v pomyslné „pivní řece“ už cáchá po čtvrté.

Je to tak. Po Kocourovi ve Varnsdorfu jsem si založil první verzi létajícího pivovaru Nomád, kde „létající“ odkazoval na mojí tehdy ještě aktivní službu u ČSA a na fakt, že jsem „lítal“ z pivovaru do pivovaru, abych si mohl uvařit pivo dle svého receptu.

Dnes je z tehdejší formulace „létající pivovar“ terminus technicus, což mě samozřejmě těší. Tehdy jsem vymýšlel označení mých snah si uvařit pivo bez pivovaru, které bylo v době, kdy „lítaček“ bylo málo až velmi málo, dost složité. Málokdo si uměl představit, že se na trhu může objevit pivo, které vlastně nikam nepatří. Navíc otrocký překlad z angličtiny, kde se používá „contract brewing“ nebo „gypsy brewing“, také moc nepomohlo.

Tak vzniklo označení létající pivovar, které bylo lehce vysvětlitelné tím, že pracuji u aerolinek a lítám po světě, lítám po pivovarech a pivních festivalech a že to je jednoduše Nomád.

A že to je už čtvrté smočení v pivní řece? Po Kocourovi přišla výše zmíněná první fáze Nomáda, přerušená prací na obnově vaření piva Kapitán v Děčíně, následovaná druhou fází létajícího Nomáda. Tu vystřídal v roce 2017 Nomád ve vlastím zázemí pod děčínským zámkem.

A je to právě rok, co Nomád toto místo opustil a vydal se opět na dráhu létajícího pivovaru…

Prý že dvakrát do stejné řeky nevstoupíš…

A když už je Nomád (a nejen proto) opět lítačka, dočtete se zde o mnoha dalších pivovarech bez pivovaru. Ať už to budou známější a profláklé značky, jako je Falkon, Chroust, Černý potoka, tak i další, které jsou známé třeba jen místně. Protože i takové umějí uvařit zajímavé pivo, jen se o nich zatím moc neví. Lítaček je u nás na desítky a další přibývají. Je to moc dobře, protože i lítačka umí zpestřit na první pohled už našlapaný pivní trh a obohatit nás, pivní zvědavce o něco nového.

Tak se těšte, bude to parádní jízda.

Autor: Jan Kočka

Napsat komentář

Používáme soubory cookies ke zlepšení uživatelského prostředí na těchto webových stránkách, pro analýzu provozu a personalizaci obsahu a reklamy.

přijmout všenastavitodmítnout