úvod
homepage

Komentáře

článku: Prasárna s uherskobrodským pivem

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle času

Nevěřte nikomu, (ghost, 21.10.2005 10:09) celé vlákno | reagovat
Moc bych panu řediteli pivovaru nevěřil, že o ničem nevěděl :-)
v pekle reklamních a trávicích tlaků, (pot, 23.05.2005 17:09) celé vlákno | reagovat
V pekle už jsme, G koupí značku Janáček a je to. Pivař má na sklenici správný emblém, který před tím viděl v TV - hlavně, když platí a vydrží aspoň 2 piva před WC. Že je pivo od výrobce a ne z pivovaru už při třetím nepozná.
re: snad jednou..., (Jiří Kaňa, 23.05.2005 09:40) celé vlákno | reagovat
"...jen tak dál." Přímo do pekel.
snad jednou...., (Zdeněk, 22.05.2005 16:38) celé vlákno | reagovat
srdce mi jen plesá když se dozvídám že někde podtáčejí hnusné plzeňské pivo Janáčkem... jen tak dál
A což to takhle, (Jarmila, 18.05.2005 12:42) celé vlákno | reagovat
chápat jako likvidaci konkurence? I malý pivovar s dobrým pivem je konkurencí, na jehož mrtvole se dá žít.
Nerozumím, (Petr Pavlas, 18.05.2005 10:09) celé vlákno | reagovat
Stále tomu nerozumím. Vždyť k odhalení takovéhoto podvodného jednání stačí jen sledovat fakturační cestu (DPH), odhalil bych to v účetnictví i já. Takže nevím, co se tak složitě šetří. Není to celé jen kachna podle zásady, že i negativní reklama je reklama?
Zlato je zlato, není pivo jako pivo, (Parkan, 17.05.2005 23:00) celé vlákno | reagovat
Jiří Kaňa napsal článek, v němž pojmenoval věci tak jak jsou, respektive zveřejnil informace, ke kterým měl přístup, a to bez ohledu na to, že šlo o pivovar Janáček. K takovému přístupu lze pouze říci děkuji. Karel Kryl by řekl : děkuji za bolest. Dříve bývalo výsadou novinářů, že dokázali pojmenovat zlato zlatem a olovo olovem a nebáli se takovou informaci zveřejnit. Dnešní publicistika je postavena na tom, že olovo se nazývá zlatem. V případě piva je v Čechách mediální a reklamní hra v tomto stylu pojata natolik vynalézavě, že národ pije to, čím by si jinde neopláchli auto.
Navzdory demagogii kolem velkých pivovarů, však není důvod lhát o pivovarech středních, malých a nejmenších, neboť začneme-li sami sobě i ostaním v tomto směru něco idealizovat nebo vytvářet iluze ztrácíme právo cokoli kritizovat. Jiří Kaňa jej získal, jiní jej ztrácí. V pozitivním i negativním smylsu. Parkan P. S. Psáno u žatecké desítky.
ad zelená/modrá, (Jiří Kaňa, 16.05.2005 14:31) celé vlákno | reagovat
Díky M.S. za zasvěceně vypadající shrnutí, ovšem s výhradou: nejsem novinář. Novináře si představuji opravdu trochu jinak...
můj názor, (Martin Borský, 15.05.2005 23:41) celé vlákno | reagovat
Zelené nebe chtějí mít ti největší výrobci piva (tady už nejde mluvit o pivovarech!). Je pravda, že objektivně vzato, je nebe pořád modré. Ale kdo na to má, může si zelenou barvu, alespoň v reklamě, koupit. Je na nás, kdo pivo pijem, pod jakou oblohou si vychutnáme svůj půllitr.
Poctivé nebo zelené?!
Nebe bude stále modré, i když se tomu někomu nebude líbit, (M.S., 13.05.2005 13:01) celé vlákno | reagovat
Nechápu, proč se zde několik čtenářů obouvá do pisatele článku, který není naprosto nijak zaujatý, nikoho neobviňuje a nikomu nic nepodsouvá. Naopak se domnívám, že vzhledem k dosud zveřejněným nevyvratitelným skutečnostem je článek k uherskobrodskému pivovaru dosti schovívavý.

Abych shrnul nevyvratitelná fakta: celníci zveřejnili, že po devět hodin trvající prohlídce objevili a zajistili PŘÍMO v pivovaru velké množství důkazů o tom, že bylo nelegálně vyskladňováno pivo (není to tedy problém až následujích distribučních článků, které nemůže pivovar sám ovlivnit, jak se vyjádřilo vedení pivovaru). Šťára v pivovaru byla vyvrcholením ROK trvající akce s krycím názvem "pěna". Tedy něšlo o pár ukradených sudů! Dokážete si představit, že by někdo dlouhodobě kradl větší množství sudů plných piva z pivovaru a nepřišlo by se na to?

O vědomé spolupráci následujích článků na cestě piva ke spotřebiteli nemůže být pochyb, ale to tu teď neřešíme.

Závěr: Samozřejmě ctím presumpci neviny. Vycházím ale z toho, že pokud celníci veřejně prohlásí, že zajistili VELKÉ MNOŽSTVÍ důkazů o něčem, tak nějaké opravdu našli. A osobně nevěřím tomu, že se na těchto "obchodech" ze zaměstnanců pivovaru vědomě podílel jen důchodce na vrátnici v pivovaru.

Musím ale dodat poslední: i pokud by se prokázalo, že v těchto podvodech jel KDOKOLIV z pivovaru, jde o konkrétní osoby a nevypovídá to nic o tom, že by snad uherskobrodské pivo bylo špatným pivem! Problém je jen v tom, že by to pak tak trošku asi nevinně odneslo...

Každopádně povinností novináře je objektivně informovat čtenáře o aktuálních událostech. A to i přesto, že někdo by si přál, aby nebe bylo zelené. Tuto úlohu zde pan Kaňa splnil se ctí a zcela obstál ve zkoušce, kdy se přímo nabízelo z události udělat kauzu a lehce sklouznout do nepodložených tvrzení či spekulací. Kéž by takovíto novináři byli všichni.
Pan Parkan ma pravdu, (PanzerBear, 13.05.2005 09:48) celé vlákno | reagovat
Sam nejsem zadny fundamentalista a zda se mi podle prispevku ze kazdy maly pivovar je poklad na snurce perel. Nekdo tady rikal ze Rychtar je dobrota, ale jestli je to TO pivo z Hlinska co jsem pil, tak to je dost sragora, palila me po nem zaha asi po 3 pivech. Platan byval sveho casu taky dost humus (10 let zpet), jesti se zlepsil to uz nevim. Gcko je sice redena 13ka, ale nektera lokalni piva mu nesahaji ani po kolena. Tak, a puste se ted do me, jakej jsem barbar.
To Parkan, (Chody, 13.05.2005 08:36) celé vlákno | reagovat
A pán je znalec, s velkým G-éčkem na prsou.
Re: all, (PX, 12.05.2005 21:09) celé vlákno | reagovat
Předně děkuji všem za reakce. Ono je někdy těžké vyhnout se těm jihoafrickým europivům, protože čeho je moc, toho je příliš. Jsem rád, že si zde takto můžeme pomoci svými typy na jiná piva z menších pivovarů. Zvlášť, když se jedná o oblasti zaplavené G, či jemu podobnými!!
Pana Kaňu respektuji, udělal jen chybu ve špatně zvoleném názvu článku.
Pršelo tak že prasata byla čistá, a lidé zasviněni, (Parkan, 12.05.2005 17:57) celé vlákno | reagovat
Zdejsi debata upada na uroven nizsi cenove kategorie, nenavist k urcitemu pivu neni argument, nejsou- li fakta nastupuji urazky, intolerance zacina byt program a demagogie rádoby znalcu typu T. Serada, to už není nic jiného než pohřeb výměny informaci, ktere zde bývaly docela zajimavé. Dříve to byl kdokoli kdo automaticky nepochleboval malým pivovarům, i když řada z nich upřímně řečeno není o nic lepší než G, dnes Jiří Kaňa, kdo dál....
A ještě jednou pro PX, (Martin Borský, 11.05.2005 21:04) celé vlákno | reagovat
Nemám sice přehled o českotřebovských hospodách, ale aspoň jeden tip na lahváče... Hned vedle Nádražní budovy (směrem na Pardubice) mají v jedné tuctově vyhlížející prodejně potravin skvělý výběr. Alespoň cca před čtvrt rokem jsem mohl nakoupit třeba Opata, Krakonoše, Poličku, Rychtáře, Černou Horu, Rebela, ... Janáčka tehdy bohužel neměli.
Pro PX, (Tomáš Semrád, 11.05.2005 13:30) celé vlákno | reagovat
V Břeclavi v nádražce mají Gambrinus, ale ve vedlejší jídelně měli a není to tak dlouho Platana. Zkuste to prověřit. S pozdravem
Re: Co třeba, (Petr Sitař, 11.05.2005 11:28) celé vlákno | reagovat
Jo. To už je podle mě neutrální a plně vystihující.
Co třeba, (Jiří Kaňa, 11.05.2005 11:20) celé vlákno | reagovat
Dobrá. Co třeba drobná korekce na "Prasárna s uherskobrodským pivem"? Vyhovovala by obecenstvu lip? To by už snad uherskobrodskému pivovaru nepodsouvalo nic...
to PX, (Petr Sitař, 11.05.2005 11:11) celé vlákno | reagovat
V květnu se opět uskuteční jedna z cyklistickopivních akci na podporu malých pivovarů. A start bude právě v České Třebové. Můj kamarád, který v České Třebové bydlí, mě ujišťoval, že vyjet z Třebové bude těžké. Rozhodně jmenoval Regenta, Poličku, Bernarda, a snad i Svijany. Janáčka bohužel ne. Po skončení akce podám bližší informace.
to PX, (Michal Tomšovský, 11.05.2005 09:58) celé vlákno | reagovat
Ja jsem loni v České Třebové pil i Rychtáře, bylo to v takovým zaplivaným bistru mezi činžáky, jméno ulice si nepamatuji.
Byla to ale jediná hospa se slušným pivem, na kterou jsem tam narazil.
12
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě