úvod
homepage

Komentáře

článku: Sloučení výrobních provozů pivovarů Staropramen a Braník

Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé
12
 Zobrazit komentáře: podle času

Hrobaři, (Ondra Koucky, 24.02.2006 19:37) celé vlákno | reagovat
- Vratislavice, Holešovice, Braník....jestli dobře počítám tak na řadě je Ostravar :-(((((((((((((((((((((((((((((((
s českým pivem už to nebude mít společného nic, jen zemi původu. Myslím, že se dočkáme, že se slavnostně přestane vařit i Stropramen a bude se na Smíchově vařit jen Stella.
Napadají mně jen sprosté výrazy, ale odolám pokušení...
to:Weetek, (lesk, 24.02.2006 16:00) celé vlákno | reagovat
to mas jedno protoze i dnes si muzes koupit Braník ze Smíchova :o) (poznat lze podle jine datumovky na zadni etikete) a navic Branik dnes chutna opravdu jinak nez pred 20 lety a to hůř!!! jo v CKT poctivý český pivo nevyrobíš
Minipivovar? Kéž by!, (Weetek, 24.02.2006 14:27) celé vlákno | reagovat
Bylo by to pochopitelně nejmíň bolestivé řešení, které by aspoň zachovalo funkci (i když by v tom ohromném areálu vypadal malý pivovárek možná trochu komicky :-) Ale kdo ví, jak to dopadne. Příklad Domažlic, kde se podobný dobrý nápad i po několika letech plánů pořád nepovdlo dotáhnout, ukazuje, že to není jen tak. A bohužel máme dost příkladů, že přestat s vařením piva jde rychle, ale obnovit ho jen velmi pomalu, čest vratislavické výjimce. Naopak příklady z Děčína, Lanškrouna nebo Hradce Králové ukazují, že není tak těžké nechat i velký pivovar skoro "zmizet".
Co tam založit minipivovar?, (Zbyněk, 24.02.2006 14:18) celé vlákno | reagovat
Jak jsem se dočetl v článku chystá se přesun výrobní technologie do Staráče, tzn. že do prázdných budov v Braníku by se mohla namontovat výrobní technologie s kapacitou xy a začít tam vařit speciály a nefiltrované pifko! Jupíí
Založeno v Braníku, (Jiří Kaňa, 24.02.2006 13:41) celé vlákno | reagovat
Já jsem si zrovna předevčírem říkal, že nápis na etiketě "Založeno v Braníku" nevěstí nic dobrého...
Opravdu "skvělá" zpráva..., (Weetek, 24.02.2006 13:07) celé vlákno | reagovat
Tak právě takové zprávy, jako je tahle, mi vždycky spolehlivě naplní duši smutkem. Bránický pivovar mám moc rád, mám k němu osobní vzpomínky na jednu náramně vydařenou exkurzi ještě na střední škole, architektonicky ho považuju za jeden z nejhezčích u nás, a především, Bráník mi moc chutná. I když byl v poslední dekádě v rámci Pražských pivovarů vyloženě popelkou a na čepu se objevuje v často těch nejotřesnějších podnicích, jeho chlebnatá chuť si mě získala už tehdy v mých -nácti a dodneška se to nezměnilo. Oč větší jsem měl před pár dny radost z bránického ležáku, o to větší smutek na mě jde z toho, co se teď chystá. Po holešovickém pivovaru se nějací zřejmě ohromně ekonomicky erudovaní manažeři rozhodli, že v cestě dalšímu rozvoji a expanzi stojí i druhý z trojlístku druhdy Pražských pivovarů, které přejmenovali nedávno na Pivovary Staropramen, asi dobře věděli, proč... Nevyhnuli se tradičnímu ujišťování, že kvalita Bráníku se nezmění, že tradiční postupy zůstanou zachovány a dalším obvyklých frázím, které se nás snaží vsugerovat, že Bráník se dá vyrobit na Smíchově, ašský ležák v Kroměříži a nebo třeba někde v Debrecínu, Alma Atě nebo Samaře, prostě že na pivu není důležité nic jiného, než etiketa, kterou na ni nalepí. Nevěřím tomu, nevěřím řečem o zachování tradičního, nejlépe sty let prověřenému postupu za použití těch nejlepších surovin a dalším floskulím a frázím. Bráník není Bráníkem, pokud nebyl v Bránickém pivovaře uvařený. Možná jsem až nezdravě staromódní, ale člověk snad nemusí ze sých měřítek slevovat ve jménu všeljakých restrukturalizací, optimalizací a racionalizací.
Jsem zvědav, co se stane s areálem pivovaru po skončení výroby. Je památkově chráněný, takže snad nehrozí rozsáhlé úpravy do podoby nějakého zábavně-nákupního centra či jiné podobně "nezbytné" ohavnosti. Ale ať už se stane s pivovarem cokoliv, opravdový živý pivovar, kde to voní a žije, to už nebude.
12
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě