úvod
homepage

Komentované aktuality vytisknout článek

Přidáno: 15. duben 2005  •  Autor: Jiří Kaňa
průměrné hodnocení Hodnocení: 1,5 hodnotících Hodnotících: 6 počet zobrazení Zobrazeno: 3961x

Jaké zprávy a novinky ze světa piva nás poslední dobou zaujaly? Zajímavá statistika jihomoravských hospod, nové etikety pardubického piva a poprask kolem levného piva.

Přehled zajímavých zpráv dnes začneme pozoruhodnými počty. Myslím, že jsou zajímavé nejen pro Jihomoraváky. Tuhle zprávu jsem vybral hlavně kvůli tomu, jak vystihuje proporcionální zastoupení pivovarských firem v daném regionu. Navíc dává představu o počtu hospod.

Pivní trh v Brně i na celé jižní Moravě ovládá suverénně pivovar Starobrno. Pivními trubkami v kraji proteče bezmála pět set tisíc hektolitrů tohoto pěnivého moku za rok. Plzeňský Prazdroj zatím Starobrnu jen zpovzdálí dýchá na záda, jeho piva se v kraji vytočí o polovinu méně. Na jižní Moravě prodává brněnský pivovar 440 000 hl sudového Starobrna ročně. Pivo se nalévá ve čtvrtině všech hospod v kraji. Jen ve městě Brně dodává Starobrno pivo do 60 % všech gastronomických zařízení, tedy více než tisícovky podniků. Plzeňský Prazdroj dodal na jihomoravský trh loni přes dvě stě tisíc hektolitrů piva v sudech nebo tancích.

Jak se prodává pivo na jihu Moravy: * Starobrno 440 tisíc hektolitrů, tři tisíce hospod
* Plzeňský Prazdroj přes 200 tisíc hektolitrů, 850 hospod
* Černohorské pivo 100 hektolitrů, 500 hospod
* Krušovické pivo 62 tisíc hektolitrů, 590 hospod
* Staropramen desetitisíce hektolitrů, stovky hospod
* Vyškovské pivo 35 tisíc hektolitrů, 150 hospod
* Budvar 12 % z prodaného Budvaru v zemi, stovky hospod
* Bernard 16 tisíc hektolitrů, 165 hospod
* Ježek 15 tisíc hektolitrů, 45 hospod
(zdroj: Mladá fronta DNES)

Mimochodem, ze zprávy také vyplývá, že Prazdroj vítězí nad Starobrnem ve větších podnicích.

====================================

Pivovar Pardubice a.s. od 4.4.2005 vstupuje na maloobchodní i gastronomický trh s novou vizáží svých výrobků. Jednou z největších změn je nová image loga a etiket. Pro podporu této nové vizáže je od 4.4.2005 spuštěna reklamní kampaň, která zahrnuje billboardy, radia, denní tisk i zákaznické soutěže.(Zdroj: Czech Beer Report)

No konečně!, chce se mi zvolat. Pardubické pivo si nový kabát určitě zaslouží. Rozhodně o sobě netvrdím, že rozumím designu, ale nebyl jsem sám, komu připadalo, že staré etikety Pernštejna tak trochu potápěly.



Uznejte sami, nesluší to Pernštejnu v novém mnohem víc?

=====================================

Poslední dobou se zase strhnul poprask kolem laciných piv. Kaufland, jak už to tak občas dělává, přechodně snížil cenu piva Ambrosius. Z již tak směšných 3,90 Kč na korunu devadesát. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že to nebylo poprvé, tentokrát o tom ale vyšla zpráva ČTK a například na iDnes se objevil článek (ZDE).

Ze zprávy je patrné jak rozhořčení pánů z ČSPS a Svazu nezávislých pivovarů a sladoven, tak spokojenost zástupců řetězce Kaufland. Zástupci svazů argumentují zejména výrobními náklady a mluví o nekalé soutěži.

O laciných pivech už jsme na našich stránkách psali a vedli debatu a já už do ní těžko přispěji nějakým originálním poznatkem. Je prostě spousta zákazníků, pro které je cena na prvním místě a kterým vždy někdo vyhoví. Na článku o laciných pivech mě však zarazilo toto: "Šéfové svazů zatím neví, které pivovary nápoj pro Kaufland stáčejí. Na etiketě je pouze uvedeno logo řetězce."

Malinko to upřesním. Na etiketě výrobce uveden je a pokud vím, tak je od začátku stejný. Pokud nevěříte, stáhnu etiketu z lahve, kterou jsem si nedávno (mimo akci a čistě ze „studijních“ důvodů) koupil a oskenuji ji. Mimochodem, moc jsem si nepochutnal… Taky nevěřím tomu, že šéfové svazu neví. Ať už se ta informace dostala do výsledného článku jakkoliv, musí to být nesmysl.

Co říci závěrem k ultralevným pivům? Za sebe alespoň vyjádřím politování, že se nelze stejně snadno dostat i k prémiovým produktům některých z pivovarů, které dodávají tato piva.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 8 komentářů, poslední komentář: 04.02.2007 19:12 Komentovat
No vidíte Zbyněk Holan04.02.2007 19:12
...a někteří tvrdili, že to není dobré pivo. A teď 40 pivovarských uznalo, že je...
Ambrosius- nejlepší ležák v ČR? Martin Štros03.02.2007 19:53
Tak nám Ambrosius ležák, který se v Kaflandu prodává za 6,90 a teď je v akci za 4,90...
RE SPEKACKY Ondra Koucky18.04.2005 15:51
Spekacky nebo tocenak (daji-li se tak tyto vyrobky jeste nazvat) za 39 je trochu neco jineho nez...
1,90 Petr B.18.04.2005 13:08
No nevím jak je to v případě piva, ale u "špekáčků - kilo za 39 Kč" ten, kdo to dotuje...
Ambrosius kezur17.04.2005 17:13
Ambrosius jsem si na zkoušku koupil (3ks), vysílen na poušti bych možná to první s chutí...
...ovsem Ondra Koucky16.04.2005 10:22
S nazorem "konzumovat kvalitneji" souhlasim ostatne kvalitneji nemusi nutne znamenat i "mene...
hm... Colega16.04.2005 06:38
výprodeje zásob myslím kauflandu zakázat nikdo nemůže a ambrosius rozhodně nepatří k...
ambrosius či jak se ten nápoj jmenuje Joe's garage15.04.2005 16:23
V dobách komunistických brontosaurů jsem si často vyslechl od českého podsládka Václava...
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě