úvod
homepage

Pivo za krev vytisknout článek

Přidáno: 2. červenec 2004  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,82 hodnotících Hodnotících: 138 počet zobrazení Zobrazeno: 6273x

Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. První s nápadem „Pivo za krev“ přišel v zimě Jarda Večerníček. Nápad se mu nepodařilo dotáhnout do konce. Teď se stejnou myšlenkou přichází pivovar Radegast.

Když chtěl Jarda Večerníček, který stojí i za projektem měsíčníku Pivní magazín, udělat road show „Pivo za krev“, kde by se dobrovolným dárcům krve dávalo pivo v doporučené denní dávce, byl z toho poprask. Nejdříve nadšení z „vyšších míst“, neboť akci měla zajišťovat I. Fakultní nemocnice v Praze svým autobusem, který je upraven na mobilní stanoviště odběru krve. Celou road show měl mediálně zviditelnit kamarád Jardy Večerníčka, Upír Krejčí. Spojení jeho „upířích znalostí“ a krve je nasnadě. Zahájení akce mělo být v pravdě symbolické – první měli darovat krev členové parlamentu. Autobus by poté objel celou republiku a každý, kdo by věnoval krev, by místo tatranek dostal lékařsky doporučenou denní „dávku“ piva. Domluveno, dojednáno, odloženo na neurčito.

Sešel se měsíc s měsícem a ejhle, s podobnou aktivitou přichází i pivovar patřící největšímu hráči na domácím pivním trhu. Důvody tohoto u nás prozatím nezvyklého spojení Nemocnice Třinec s pivovarem Radegast, vysvětluje tisková mluvčí nemocnice paní Lenka Franková: „Je problém získávat nové dárce, kteří by darovali krev pravidelně. Snažíme se je motivovat např. dárečky a velmi nám pomáhá jakákoliv pomoc od firem z regionu. Zveme dárce telefonicky, dáváme výzvy do rozhlasu a novin. Pokud tyto aktivity nevedou ke zvýšení počtu dárců, jsme nuceni krev kupovat na jiných transfúzních stanicích, které se však potýkají s podobnými problémy“.

Ilustrační foto - odběr krve
Ilustrační foto - odběr krve

Po té ještě vysvětluje způsob odměňování dobrovolných dárců krve: „Během letního období, kdy je zvýšené procento úrazů a také mnoho z dárců na dovolených, se nemocnice potýkají v nedostatkem krve pro potřebné. K motivaci dárců zvolila Nemocnice Třinec spolupráci s pivovarem Radegast, který každému dárci za odběr od 1. července 2004 věnuje dvě plechovky 0,5 l piva Radegast Premium. Stálí dárci, kteří absolvují kulatý 10, 20, - 40 odběr, navíc dostanou čepici Radegast a za vyšší než padesátý kulatý odběr bude dárce krve odměněn polokošilí stejné značky“.

Pro úplnost dodejme, že Transfúzní oddělení je v nemocnici v Třinci od roku 1959. V současnosti má více než 4 tisíce stálých dárců krve a jsou mezi nimi i zaměstnanci nemocnice. Za rok odebere transfůzní oddělení přes 2 tisíce litrů krve na pomoc a záchranu lidských životů. Jeden odběr čítá 450 ml krve, přičemž muži mohou přijít darovat krev co tři měsíce a ženy co 4 měsíce. Zaměstnavatel poskytuje dárci krve v odběrový den tzv. paragraf na celý den a úlevy při ročním vyúčtování daně. „Každý člověk by měl přemýšlet o tom, že se on nebo jeho blízcí mohou kdykoliv ocitnout v situaci, kdy budou nutně potřebovat krev. Darování krve by se pro zdravého člověka mělo stát zcela běžnou záležitostí a my si vážíme všech lidí darujících krev těm, kteří to potřebují.“ shrnuje tisková mluvčí Třinecké nemocnice.

Mně nezbývá než doufat, že se Jardovi podaří dotáhnout svojí myšlenku do konce. Byla by to totiž jedinečná možnost jak propagovat pivo (konzumované v rozumné míře) jako zdravý nápoj.

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 3 komentáře, poslední komentář: 13.07.2004 14:41 Komentovat
To se podívejme! Sládek CZ13.07.2004 14:41
Jestli se nepletu, tak jsem před přibližně šesti-sedmi lety na transfuzní stanici v Plzni...
oprava večerníček12.07.2004 14:41
Omlouvám se za překlepy v mé reakci a za chybu ve jméně - zmíněná vedoucí Public...
Pivo za krevPR manažerka prazdroje původně odmítla večerníček12.07.2004 14:31
Pivo za krev spadlo prozatím pod stůl proto, že PR manažerka skupiny Plzeňského prazdroje...
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Sociální sítě