úvod
homepage

Čísla, ta magická čísla... vytisknout článek

Přidáno: 11. leden 2010  •  Autor: Honza Kočka
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 2959x

Říká se, že s čísly se dají dělat kouzla. A některá čísla prý mají i kouzelnou moc...

Číslo jako datum – včerejší sestava 10.1.10 vypadalo opravdu pěkně, číslo jako magické zaklínadlo úspěšnosti při vykazování prodejů, čísla určující chod našeho života...čísla, cifry, hodnoty.

Čísla se také týkají samozřejmě i piva. Zveřejňované hodnoty výstavu pivovarů, vývozu, prodeje podle kategorií, to jsou všechno údaje, které zajímají mnohé pivaře. A nejen je. Pokud vše šlo směrem nahoru, tedy každý rok se ukazovala vyšší čísla a hodnoty překonávaly ty předešlé údaje z roku předchozího, vše bylo báječné a všichni se těšili na další tiskovku, kde se uváděla čísla ještě veselejší a budoucnost byla ještě růžovější.

Pak se ale objevily na obzoru špatné zprávy zpoza Velké louže. První signály se přecházely s tím, že nás se to netýká. Další a další zvěsti ekonomického rázu začaly nahánět hrůzu nejednomu manažerovi velkých korporací. A určitě i těm z velkých pivovarů, které spadají pod nadnárodní molochy. Radost jim určitě nedělala i média, která se pomalu ale jistě pouští do kritiky jejich výrobků. Prý nejsou to co bývala, prý to jde s nimi (rozuměj s jejich pivy) z kopce...

A pak to přišlo. Největší hráč přestal publikovat výsledky svých prodejů. V té době měl být mínus 200 tisíc hektolitrů svého nejprodávanějšího piva za předešlým výsledkem. Další velikáni ho rádi následovali. Tím se paradoxně otevřel mediální prostor pro ty menší, kteří se rádi pochlubili s tím, jak se jim báječně daří krize nekrize.

Je začátek nového roku a tak mě napadá, že by mě moc zajímalo, jak to celé vlastně vloni dopadlo. Dohnali ti největší své ztráty z první části roku? Jaký bude výstav celého odvětví? A neklesne Česko ve spotřebě piva za rok na jednoho obyvatele až na druhé místo?

Ono se všeobecně číslům podle mého názoru přikládá až moc velká váha. Stále si myslím, že spotřeba piva nevypovídá nic o kvalitě piva, natož kupříkladu o pivní kultuře. Ale klesající výstav těch největších může znamenat mnohé – změnu zvyklostí domácích pivařů(hospoda-lahev domů), odklon od velkoznaček(k levným privátním značkám supermarketů-značkám menších pivovarů) nebo jen třeba také jen prostý fakt, že ekonomická krize jednoduše dosáhla i na nás a lidé jen celkově měně konzumují.

A jak to vidíte vy?

 

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 4 komentáře, poslední komentář: 24.01.2010 17:47 Komentovat
Místo hekťáků se počítají turisté Záboj24.01.2010 17:47
Trefně popsáno to jest. Dokud se nadnárodním molochům u nás dařilo, čísla pršela jedna...
Jak to vidíme? Milan12.01.2010 12:22
Bohužel se dnes možná 50% veškerého piva dnes prodává v různých hyper-super marketech....
Re: Jak to vidíme? Luboš11.01.2010 21:09
A to ještě vaříš pivo určitě dle vinařského zákona, abys byl v mezích zákona.:-)....
Jak to vidíme? Petr Měrka11.01.2010 19:11
Jak kdo. Každopádně já osobně bych pořeboval přidat aspoň dvě soboty v měsíci,...
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě