úvod
homepage

Gambrinus 11° Excelent - unikátní pivo? vytisknout článek

Přidáno: 17. březen 2009  •  Autor: Roman Holoubek
průměrné hodnocení Hodnocení: 2,33 hodnotících Hodnotících: 3 počet zobrazení Zobrazeno: 16225x

Nechci se rozepisovat o tomto pivu, to už velmi zdatně udělal výrobce sám. Jen nevím, zda je reklamní kampaň na toto pivo slušná a poctivá. Tedy vím – dle mne je minimálně a jednoznačně KLAMAVÁ!

O chuti tohoto piva jsem se již dříve vyjadřoval. Jde o pitelné pivo, pivo, které není vodové, jemné perlení, žádné řezání v krku, žádné říhání. Jde o pivo, které dle mne nepoznalo metodu HGB, to také tvrdí výrobce a já mu věřím. Navíc nejde o „jedenáctku“ s EPM něco pod 11%, ale s poctivými 11,2%. Barva i chuť díky užití karamelového sladu je sytější a bohatší. Ano, je celá řada piv, která mi chutná více, ale toto pivo mne neurazí. Pokud budu v restauraci, kde je na čepu jen produkce z českých pivovarů patřících pod křídla SABMilleru, dám si Gambrinus 11° Excelent.

Proč vzniklo toto pivo? I o tom už bylo napsáno více dohadů. Pravdou je, že Gambrinusu na českém trhu klesl prodej. Pravdou je, že se objevuje poslední dobou více názorů na zhoršenou pitelnost Gambrinusu, na jeho ryze ekonomickou výrobu. Pravdou je, že nyní mezi nejrychleji rostoucí komodity v této branži patří vedle strmého nárůstu nealko piv také jedenáctky. Podíl jedenáctek na našem trhu mezi ležáky je přes 30% a stále vzrůstá.

Zda boom jedenáctek začal masivní kampaní na pivo Zlatopramen (tehdy Drinks Union), nebo zda lidé sami začali vyhledávat rozumný kompromis mezi cenou a chutí, nevím. Jako obvykle to bude mix více vlivů. Navíc je řada regionů, kde obliba jedenáctek trvá už desetiletí. (Polička, Jihlava, Znojmo, Protivín…).

Za poslední roky přibyly „nové“ jedenáctky v mnoha pivovarech (Brno, Uherský Brod, Černá Hora, Třeboň, …).

Mnozí výrobci zaznamenávají raketový nárůst prodeje jedenáctek, které mnohde tvoří dominantu jejich produkce (Svijany, Polička, Ústí nad Labem …).

Samotné uskupení SABMilleru u nás registruje výrazné prodeje Velkopopovického Kozla Medium (11°), kterého uvedli na trh v roce 2005. Ve svém segmentu je už na druhém místě v prodejích a prodává se jej přes 150 tis. hl. ročně. 

A jak tvrdí výrobce – úspěch je velký: „Gambrinus 11° Excelent, který se začal prodávat v listopadu 2008, se za pouhých několik měsíců od uvedení na trhu stal jedničkou v segmentu balených jedenáctek s tržním podílem 21,8%. V polovině března zároveň překonal magickou hranici 100.000 prodaných hektolitrů“.

Co mi na tom tedy vadí?


Za prvé je název Excelent tak trochu kopií Pivovaru Excelent z Rýmařova. Rýmařovští mají sice zaregistrován název Pivovar Excelent už z roku 1993, užívají pro své produkty název „pivo Excelent“, ale ochrannou známku na pivo tohoto názvu nemají. Díky tomu mohl Plzeňský Prazdroj, a.s. podat registraci ochranné známky Gambrinus Excelent (dne 16.9.2008) a pravděpodobně tuto ochrannou známku získá. Není to sice férové, ale možné.

Co mi vadí nejvíce, je vyloženě podlá a klamavá reklamní kampaň založená na unikátním trojím chmelení.

Na vlastních webových stránkách píší doslova: „…sládci…Při přípravě piva Gambrinus Excelent obohatili tradiční postup vaření o unikátní trojité chmelení…“.

Dle mne jde jednoznačně o klamavou reklamu!!!!


Navrhoval bych okamžité stažení této reklamy a veřejnou omluvu všem poctivým pivovarníkům. Co je zvláštní na trojím chmelení? Co je zvláštní na klasické výrobě? Plzeňský Prazdroj, a.s. tímto jen dává najevo, že ostatní piva brandu Gambrinus nejsou třikrát chmelená. Zákazníci slyšte: co se týče GGGG Premium a GGGG Světlé jde tudíž o šizená piva. Nejsou to piva vyráběná klasickým způsobem. Ve všech učebnicích se přece píše (a ve většině pivovarů se v praxi používá) o trojím chmelení pro český typ světlého ležáku. 

Je to výsměch všem poctivým výrobcům piva, je to plivnutí jim do tváře. Zákazník má z toho jednoznačný dojem, že trojí chmelení je něco výjimečného, něco extra. Něco co si užijí jen popíjením piva Gambrinus 11° Excelent.

Ještě jednou opakuji. Stáhnout a veřejně se omluvit.


Tož tak …

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 23 komentářů, poslední komentář: 27.09.2014 15:48 Komentovat
trojité chmelení Jarda27.09.2014 15:48
Trojité chmelení je běžné u každého poctivého piva, jen u některých se to nevím...
ex hradní WALTER06.09.2013 10:17
nechci vas nijak vyvadet z omylu ale pokud vím tak gambrinus skoupil prava chebskeho pivovaru a...
zápach či hluk při výrobě piva Markéta28.02.2012 21:46
Máte někdo jakékoli zkušenosti s minipivovarem jako domácí výrobnou piva - zápach, hluk....
Už není dobrej Méďa29.08.2011 13:11
Ze začátku to bylo pivečko dobré,ale poslední dobou je to hnus nad hnusy,slyšel jsem,že to...
Re: Re: G -11° LIHOVÝ lektvar Petr Měrka05.09.2010 21:48
proč bys to proboha dělal? naštěstí tu nemáme jen ty chemičky a v nejhorším použij...
Ostuda Jan Kocián - pivní snob05.09.2010 00:25
G11 i G12 bývala velmi dobrá piva. Poslední dobou je to hnus, jenž má zatuchlou chuť s...
Re: G -11° LIHOVÝ lektvar petr03.09.2010 21:18
Kravina
Re: G -11° LIHOVÝ lektvar Petr Kaluža10.10.2009 11:41
Milý Radime, pivař jsem, ethanol tam určitě je (to by to nebylo pivo), o přidávání...
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě