úvod
homepage

Tradičně dobré, tradičně české vytisknout článek

Přidáno: 25. červenec 2002  •  Autor:
průměrné hodnocení Hodnocení: 0 hodnotících Hodnotících: 0 počet zobrazení Zobrazeno: 3057x

Letošní úroda chmele a sladovnického ječmene, dvou základních složek pro výrobu piva, je nadprůměrně kvalitní. Jakost těchto složek značnou měrou ovlivňuje konečnou podobu a chuť nového piva. Milovníci pivního moku si na ně budou muset počkat do 27. listopadu, kdy proběhne Slavnost nového piva, na které zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven přivítají nové pivo. Od tohoto data se začíná pivo z letošní sklizně oficiálně čepovat.

27. listopadu se zástupci pivovarníků a sladařů setkají v Obecním domě na Slavnosti nového piva, aby společně se známými osobnostmi kulturního a politického života ochutnali pivo z letošní sklizně a vzdali hold jednomu z klenotů českého národa.

Jaké tedy nové pivo bude?
Pivovarníci společně se sladaři tvrdí, že nové pivo bude letos ještě chutnější než minulý rok, neboť letošní úroda ječmene, jedné ze základních surovin pro výrobu piva, byla podstatně lepší než loni. Podle údajů Výzkumného ústavu pivovarnického a sladařského je obsah bílkovin, základního parametru jakosti sladovnické ječmene, v letošním roce ideální. Optimální obsah bílkovin pro sladovnický ječmen se pohybuje v rozmezí 10 až 11,5 %. Letos je tento obsah přesně uprostřed intervalu hodnot, na 10,9 %. Proto nebude potřeba sladovnický ječmen doupravit. Kvalitnější ječmen znamená i kvalitnější slad a jakost sladu přímo ovlivňuje křehkost a zkvasitelnost piva. I jakost chmele je v letošním roce vysoká. Chmel z letošní sklizně je opět nadprůměrně hořký, takže si pivo zachová svůj typický říz.

Pro další informace kontaktujte:
GCI Praha, Daniel Cahel
tel.: 02/66 79 82 05, 0608 83 30 59, e-mail: daniel.cahel@gci.cz

vytisknout článek Vytisknout článek

Hodnocení článku

Pro hodnocení se nejprve přihlašte.

Celkem 0 komentářů Komentovat
Vyhledávání
 

Kalendář pivních akcí

 
Po
Út
St
Čt
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Sociální sítě